Vanliga frågor

Innan du beställer

– Vilka betalningsalternativ har jag?
Du kan välja mellan kortbetalning eller Klarna-faktura (inklusive delbetalning om så önskas). Vi föredrar betalning med kort. Påminnelser och eventuell återvinning sker med personlig indrivning enligt gällande taxor.

– Vilka typer av kort kan jag betala med?
Vi såg. MasterCard. Både kreditkort och betalkort. Om du har problem med kortet, kontakta din bank.

– Jag har inte hört talas om Bioform tidigare. Kan jag lita på att jag får mina varor?
Ja. Bioform AS har egen fabrik och solid ekonomi. Ägarna har, förutom god ledning, meritlista från andra solida vinstdrivande företag.

– Är det säkert att betala med kort hos dig?
Ja. Vi använder Nets (tidigare BBS) som har en säker lösning för betalning med kort (3D säker via kodchip). All kommunikation är krypterad för att förhindra hacking och annat missbruk.

– Sparar du mina kortuppgifter?
Nej. Och av säkerhetsskäl måste du därför ange kortuppgifterna varje gång du handlar.

– Vilken information lagrar du om mig?
När du skapar ett shoppingkonto kommer vi endast att lagra de kontaktuppgifter du anger (inte kortuppgifter). Med ett shoppingkonto kan du beställa med ett klick utan att ange adressen varje gång.

– Hur loggar jag in på mitt shoppingkonto?
Klicka på ”Logga in” i webbutiken eller via Facebook eller Twitter uppe till höger i menyn.

Efter beställning
– Hur lång är din leveranstid?
Försändelser i Norge tar normalt 2-4 arbetsdagar. De allra flesta paket kommer med Posten, så vänta gärna några dagar extra innan du kontaktar oss.

– Vad händer om produkten jag beställde inte finns i lager?
Du kommer då att kontaktas med ett förslag till lösning. Detta händer väldigt sällan då vi har stora lager på fabriken där varorna packas.

– Jag har en fråga om min beställning. Vart kontaktar jag?
”Logga in” och kontrollera din orderstatus här i webbutiken. Eller ring oss så hjälper vi dig.

– Jag har en fråga om den mottagna fakturan. Vart kontaktar jag?
Hitta fakturan och ange fakturanummer när du kontaktar oss. Om du får en faktura via Klarna måste du kontakta Klarna.

– Jag har fått fel varor. Vad gör jag?
Vi ber om ursäkt för felaktig förpackning – det händer sällan. Kontakta kundcenter via mail eller telefon så ordnar vi det.

– Jag ser att det har debiterats pengar från mitt kort, men jag har ännu inte fått mina varor. Vad händer?
Beloppet har inte dragits, endast reserverat. Vi drar av beloppet när varorna skickas. För övrigt kan vi inte ta ut mer pengar än vad du handlat för.

– Jag vill utnyttja ångerrätten inom 14 dagar. Vad gör jag?
Se kundcentersidan för att ladda ner formuläret. Där kan du också läsa mer om köplagen.